تفاوت های کلیدی بین خرده فروشی و عمده فروش را در نکات زیر تشریح می نماییم ، در ابتدا تعریف مختصری از خرده فروش و عمده فروش داشته باشیم.
واژه عمده فروشی در ساده ترین تعریف به معنای فروش در حجم های بزرگ و خرده فروشی به معنای فروش کالا در مقادیر کم است.
تفاوت های خرده فروش و عمده فروش
- ایجاد لینک ارتباطی بین عمده فروش با تولید کننده و خرده فروش است.
ولی خورده فروش لینک ارتباطیش باعمده فروش و مشتری است.
- قیمت در عمده فروشی پایین تر است،قیمت در خرده فروشی نسبتا بالا تر است.
- حجم مبادله در عمده فروشی زیاد است ولی در خرده فروشی کم است
- سرمایه مورد نیاز در عمده فروشی بسیار عظیم و در خرده فروشی اندک است.
- تنوع محصولات در معاملات عمده فروشی محدود اما در خرده فروشی مختلف است.
- تونایی و هنر فروش در عمده فروشی کمتر مورد نیاز است ولی در خرده فروشی کاملا مورد نیاز است.
- در عمده فروشی نیاز به تبلیغات ندارد ولی در خرده فروشی نیاز به تبلیغات دارد.
- حوزه عملیاتی در عمده فروشی توسعه یافته به شهر های مختلف است،در خورده فروشی محدود به حوزه های خاص می باشد.